Direktlänk till inlägg 27 november 2012

Hur mycket tanke ska man lägga på andra människor?

Av lostinme - 27 november 2012 08:00

För ett par veckor sen så var vi nere i sommarstugan och umgicks med min frus familj.

Dom  har nyligen flyttat till det lilla samhället som vi också ska flytta till efter sommaren.


Det är ett otroligt litet samhälla mitt i naturen med ca. 300 invånare där kankse 100 bor utanför i skogarna.

Mycket gamla och många inbitna och korkade människor + dom som vi känner som är trevliga fina människor.


Saken var den att min fruns lillebror som nyss börjat skolan där sa att dom retat honom på skolgården med att hon och jag är två tjejer och sagt dumma saker.

Min fru blev mycket ledsen över detta, självklart jag också då han inte ska få lida pga oss!

Men hon började tvivla på att flytta...just pga våra grannar!


Jag har också varit rädd och orolig men jag känner att lyckan över att flytta ner dit är större.

Självklart förväntar jag mig blickar och skitsnack bakom ryggen och tissel och tassel...

MEN det finns inget fel med mig eller vår relation, vi är lyckliga, vi är glada, vi är trevliga och vi gör ingen illa!

Vi hälsar alltid och pratar lite med grannarna eller dom man träffar på gatan, vi har aldrig sagt ett ont ord om någon och vi sitter till och med i styrelsen...vilket betyder att vi vill vara med och hjälpa till att få samhället att fortsätta leva och blomstra.

Det finns inget fel med oss, det finns inget fel på de barn som kommer växa upp med oss.


Jag tänker inte rygga mig, jag tänker inte backa, vi ska inte gömma oss!

Vi äger vårt hus, vi äger vår tomt och vi äger rättigheten att leva!

Våra barn ska inte bli mobbade, dom ska inte lida för andras fördommar och rädslor...

Vi ska ta in det här lilla samhället i 2000-talet...

Snacka bakom min rygg, det gör inget men uppträd er som folk!


OM och jag säger "om"...om dom kommer med högafflar och facklor då har vi alltid möjligheten att flytta, man behöver inte bo på en och samma ort längre. Alla vägar är våra vägar...

Baby · FTM · Livet
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lostinme - 25 oktober 2013 21:25


Det är ju endå lönehelg så jag bjuder på en bild! Översta bilden är samma dag som jag fick åka hem. Mitten bilden är förra fredan på återvesöket. Understa bilden är från idag. På bara en vecka så ser det redan så jävla mycket bättre ut!! Vän...

Av lostinme - 25 oktober 2013 18:52

Yeees, då var det två veckor sen jag låg på operationsbordet i Solna!!   Tiden går fort och det känns skönt! Även fast det betyder närmare snö, kyla och jul stress så betyder det att bli återställd och kunna se mer resultat efter operationen =) ...

Av lostinme - 21 oktober 2013 13:30

I fredags, exakt en vecka efter operationen så hade jag tid för omläggning av såren. Eftersom jag inte riktigt kan röra på mig som vanligt så fick jag med mig hela familjen i bilen då frugan körde.   Hade tid kl. 11 så det blev en tidig morgon....

Av lostinme - 21 oktober 2013 13:25

Jag överlevde och lever.   Tillslut så kom en sjuksyster och hämtade mig, jag blir invisad till ett rum där jag fick vänta på min kirurg. När han kom fick jag strippa och han mätte och målade upp var snitten skulle sitta. Sen fick jag gå ut i...

Av lostinme - 11 oktober 2013 07:17

Så då sitter man i väntrummet aka. dagrummet på Avdelning E13, Rekonstruktiv plastikkirurgi, Karolinska Universitetssjukhuset!!! Det är med skräckblandad förtjusning som jag väntat på att dom ska ropa mitt namn... Hade tid hos logopeden igår oc...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards