Direktlänk till inlägg 14 mars 2013

Logopeden

Av lostinme - 14 mars 2013 14:13

Japp, då var första besöket hos Logopeden kirrat och klart!

Kan säga att man är lite snurrig som nybliven pappa...
Åkte till Logopeden redan igår, tog en stund innan jag fattade att jag var en hel dag för tidig haha

Men idag var det min tur. Var lite nervös eftersom jag inte riktigt visste vad som väntade mig.
Hon var helt störtskön! Använde mitt rätta namn, rätt pronom och kalla mig pappa...nått jag aldrig kommet bli trött på!

Fick fylla i lite papper som vi gick igenom, hur jag kände för min röst.
Om jag kunde passera, om jag anstränger den, om jag undviker att använda den sociallt m.m

Sen fick ja gå in i studion och spela in när jag läser en kort berättelse och upprepa typ "rim" ? Kändes helt OK men sen skulle vi spela in mitt röstomfång.
Skulle säga "Aaa" i olika lägen så att man kunde få ihop rn bild på dator.
Kan säga att vi skratta ganska mycket när vi spela in men tillslut fick vi ihop det.

Om alla läkare är så trevliga som henne skulle jag aldrig vara nervös haha

Efter mitt besök på Endokrinkliniken nästa vecka så ska jag höra av mig då dom ska kalla mig för att mäta mig efter 3 månader på T.

Här kommer en bild på min röst:

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lostinme - 25 oktober 2013 21:25


Det är ju endå lönehelg så jag bjuder på en bild! Översta bilden är samma dag som jag fick åka hem. Mitten bilden är förra fredan på återvesöket. Understa bilden är från idag. På bara en vecka så ser det redan så jävla mycket bättre ut!! Vän...

Av lostinme - 25 oktober 2013 18:52

Yeees, då var det två veckor sen jag låg på operationsbordet i Solna!!   Tiden går fort och det känns skönt! Även fast det betyder närmare snö, kyla och jul stress så betyder det att bli återställd och kunna se mer resultat efter operationen =) ...

Av lostinme - 21 oktober 2013 13:30

I fredags, exakt en vecka efter operationen så hade jag tid för omläggning av såren. Eftersom jag inte riktigt kan röra på mig som vanligt så fick jag med mig hela familjen i bilen då frugan körde.   Hade tid kl. 11 så det blev en tidig morgon....

Av lostinme - 21 oktober 2013 13:25

Jag överlevde och lever.   Tillslut så kom en sjuksyster och hämtade mig, jag blir invisad till ett rum där jag fick vänta på min kirurg. När han kom fick jag strippa och han mätte och målade upp var snitten skulle sitta. Sen fick jag gå ut i...

Av lostinme - 11 oktober 2013 07:17

Så då sitter man i väntrummet aka. dagrummet på Avdelning E13, Rekonstruktiv plastikkirurgi, Karolinska Universitetssjukhuset!!! Det är med skräckblandad förtjusning som jag väntat på att dom ska ropa mitt namn... Hade tid hos logopeden igår oc...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards