Direktlänk till inlägg 23 maj 2013

Lite över 2 månader på Nebido!

Av lostinme - 23 maj 2013 00:25

Shit, tiden går snabbt!

Plötsligt en dag så var det grönt ute och sommarvärme, snart antar jag att vinern är här igen så som tiden flyger förbi!


Vad har hänt sen sist då?


Rösten:

Jag har kännt mig lite små sjuk i halsen nästan hela månaden och låter nyvaken dygnet runt.

Vanligtvis så hör folk vad jag säger när jag höjer rösten men nu hör ingen vad jag säger...inte ens när jag försöker skrika för att dom ska höra så går det.

Det känns skit kul! Äntligen så händer det grejer!


Fysiskt:

Jag försöker träna och äta rätt men just nu är jag och frugan inne i en glass period.

Vi drog hem alla Wallander filmerna och bänkar oss med en skål glass med maränger, nogatsås och Oboy pulver varje kväll... Sååååå sjukt gott!

Jag försöker och vill äta nyttigt men jag inser också att jag är sockerberoende och utan socker så blir jag en dålig människa, så jag fortsätter äta det.

Att kapa allt man tycker är gott, t.ex vitt bröd godis och pasta så känns det inte värt det.

Jag får bara fortsätta träna och försöka hålla bort fettet så gott det går.

Vi hade semester i två veckor och var och renoverade på huset. Hade med mig kvarg som jag skulle äta till frukost.

Hade med mig mina tränings piller och pulver och trodde på fullaste allvar att jag skulle ta iaf minst 30 min varje dag till att träna MEN semester är semester och det fanns ingen tid mellan renovering och fika med nära och kära för att hinna ens tänka på att träna.

Nu är jag tillbaka på jobbet igen, förra veckan blev det noll träningsdagar men första dagen så var jag så sjukt trött, andra dagen så regnade det och motivationen var nere på botten och tredje dagen så åkte jag på konferens med jobbet...

Denna vecka har jag gått till gymmet varje dag och det är så jävla skönt!

När jag tittar på bilder så ser jag possitiva fönändringar och peppar varje vecka efter att ta nya bilder för att jämföra med.


Psykiskt:

Var på svensexa under semestern och den kära och under dagen fullare och fullare brugummen använde mitt valda namn hela tiden, blev nästan lite rörd...

Nu har jag dock gått tillbaka till mitt andra namn igen då det känns bättre eftersom det andra namnet jag valde var mer för min mammas skull och inte min.

Så jag får ta det igen med alla så alla är på samma bana =)

Fick frågan vad jag ville att det skulle stå för namn på bordsplaceringen på bröllopet, tänkte länge och väl och självklart det ska stå mitt tagna namn då det är där jag ska bo om bara några månader så folk får lära sig helt enkelt. Ska bli en intressant dag minst sagt!


Annars handlar livet mest om jobb, bebis, kärlek, renovering och längtan efter sommaren...

Snart är det 3 månader på T. och jag ska ta min tredje spruta, har tid hos logopeden för att mäta rösten igen.

Inte hört nått från plastiken än vilket gör mig orolig!

Eftersom jag ska vara hemma med vår dotter från September så trodde jag ju att jag skulle hinna läka innan dess så man har lite rörelsefrihet + slippa binder under hela sommaren vilket skulle vara en gudagåva!!

Men får ligga på dom igen antar jag. Då jag var på konsultation i Mars och enligt vårdgarantin så skulle jag få operation i Juni men ikke sa nikke...

Skrev upp mig på listan att jag kunde hoppa in om någon avbokar sin operationstid, men antar att det redan står X antal namn på den listan som är före mig. Vill opereras nu Nu NU!


Yes yes thats life!

 
 
Lee

Lee

27 maj 2013 00:20

alltså, grabben! uppdatera oss lite vad fan! ;)

http://unicornboi.blogspot.se

 
Robin

Robin

28 maj 2013 05:16

Skönt med semester!! Ska ha föräldraledigt till midsommar, före semestern;). Tänkte på de... Väntar också på tid hos plastkirugi men har inte ens haft konsultation... Har du haft din där du bor nu ? Remissen min blev skickad i början av mars men har inte hört nå alls!! Kan man ringa och kolla varför de dröjer... Nu vet ja att de e lååååång kö men ändå! //Robin

http://robinftm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lostinme - 25 oktober 2013 21:25


Det är ju endå lönehelg så jag bjuder på en bild! Översta bilden är samma dag som jag fick åka hem. Mitten bilden är förra fredan på återvesöket. Understa bilden är från idag. På bara en vecka så ser det redan så jävla mycket bättre ut!! Vän...

Av lostinme - 25 oktober 2013 18:52

Yeees, då var det två veckor sen jag låg på operationsbordet i Solna!!   Tiden går fort och det känns skönt! Även fast det betyder närmare snö, kyla och jul stress så betyder det att bli återställd och kunna se mer resultat efter operationen =) ...

Av lostinme - 21 oktober 2013 13:30

I fredags, exakt en vecka efter operationen så hade jag tid för omläggning av såren. Eftersom jag inte riktigt kan röra på mig som vanligt så fick jag med mig hela familjen i bilen då frugan körde.   Hade tid kl. 11 så det blev en tidig morgon....

Av lostinme - 21 oktober 2013 13:25

Jag överlevde och lever.   Tillslut så kom en sjuksyster och hämtade mig, jag blir invisad till ett rum där jag fick vänta på min kirurg. När han kom fick jag strippa och han mätte och målade upp var snitten skulle sitta. Sen fick jag gå ut i...

Av lostinme - 11 oktober 2013 07:17

Så då sitter man i väntrummet aka. dagrummet på Avdelning E13, Rekonstruktiv plastikkirurgi, Karolinska Universitetssjukhuset!!! Det är med skräckblandad förtjusning som jag väntat på att dom ska ropa mitt namn... Hade tid hos logopeden igår oc...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards