Alla inlägg under september 2012

Av lostinme - 14 september 2012 21:28

Helt glömt att ja har ju faktiskt en tid hos utredaren i början av oktober så det är inte så länge att vänta...
Är uppföljningsmöte, får se vad det går ut på?
Är bara nöjd att tiderna rullar in och att tiden går så att man ska börja närma sig året på utredning!
Utredningen känns en aning utdragen eller lite intetsägande om man kan säga så...?
Känns som mötena jag hade med kuratorn inte gav mig något så uppföjningen med henne ska bli riktigt intressant minst sagt. Har inte ens uns av aning om vad hon fick för uppfattning av mig?

Lite tankar bara så där på en fredagskväll :)
Sitter i bilen med frun och hunden på väg ner till sommarstugan. Blir en skön helg full med renovering!

Trevlig helg!

Av lostinme - 12 september 2012 01:20

Tjo!


Fick först ett brev från Huddinge med tid till den nya delen i utredningen, psykologen.

Anatar att det är nu alla test kommer, ska faktiskt bli jävligt intressant.

Dagen efter fick jag ett nytt brev från Huddinge med en ny tid samma dag fast några timmar senare till sista samtalet med kuratorn. Vi ska gå igenom våra samtal och hon ska ha sammanställt allt och fällt sin dom.


I mitt huvud är allt redan klart men nu börjar det kännas som ett examensprov och man börjar känna att man kanske inte klarar tentan. Att dom inte ser mig så som jag ser mig...

Jag mår inte dåligt, jag är inte självmordsbenägen, lycklig med livet...bara att det fattas nått...

Dom kanske bara ser den sidan av mig som är lycklig och inte att jag lever med en ful mask över mitt riktiga jag?

Hade innan utredningen aldrig tänkt så, att man kan få ett nej....!?

Det har inte slått mig förrens nu vilket känns jävligt snett! Minns nån gammal dokumentär, typ fråga Olle där det är en som faktiskt får ett nej vilket jag helt glömt.


Att jag är lycklig i livet beror inte på att jag känner mig hel utom det beror på min underbara fru, det stöd jag har i henne och hela vårt liv vi lever samt framtiden.

I början av nästa år så får vi en knodd och efter nästa sommar ska vi flytta till vår villa vi håller på att renovera till vårt.

Från Stockholm till en by på ca. 300 personer...ett underbart ställe för ett barn att växa upp.

Naturen och friheten, lugnet, den vackra sjön och havet 5min bort. Lägtar som en galning!

Ett helt nytt liv!


Hoppas att få min dom för utredningen strax efter knodden kommit och att jag fått starta på testo när vi flyttar.

Kommer att vara pappa ledig efter sommaren då min fru börjar plugga. Kommer då att hunnit långt på min "förvanling" till mig när jag ska ut i arbete igen vilket blir i en helt ny stad.

Jag kommer kunna börja på nytt som mig själv, inte behöva känna mig konstig eller leva en lögn på arbetet.

Önskar verkligen att det blir så. Drömmen om detta ger mig hopp...


Nu räknar jag bara ner till mina två möten, dom är dock först i slutet på oktober men bättre att ha nått att räkna ner till än inget alls =)




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards