Alla inlägg under mars 2013

Av lostinme - 28 mars 2013 10:15

Så då är jag på väg hem från Plastikkirurgin på Karolinska i Solna.
Tog ca. 5 - 10 min.
Var en riktig sprätt jag träffade. Ung kolle med gröna convers skor, riktigt skön snubbe.
Men han visade dom olika ärren dom blir sen klämde han lite på mig.
Jag sa att jag planerar en stor chestpiece så att jag täcker ärren ändå.
Då planerar han in den lätta operationen där det blir du dubbla ärr under och runt bröstvårtorna eftersom dom flyttas upp... Så nu är det bara att vänta på en remiss i brevlådan!
Shiiiit helt sjukt! Snart är det dags!

Klarade min teori igår också, fick 61 rätt...något jag aldrig trodde. Var 100% säker på att jag hade fel på minst 25 frågor. Var som att jag tappade hjärnan när jag satte mig vid dator.
Men nu är det fixat!
Bara uppkörningen kvar och jag har så nervös mage inför det att det känns sim man ska göra på sig! Jag vet att jag kan köra, jag kan regler m.m och min lärare tycker att jag kör riktigt bra men bara för att det är uppkörning så antar jag att jag kommet göra alllllla fel... Hmm...

Jaja nu är det påsk iaf och vi ska åka iväg och och visa upp vårat lilla under för våran släkt. Ska bli mysigt!
6 dagars semester före jobbet börjar igen. Inte jobbat sen den 7:e så det känns lite tungt! Får passa på att riktigt njuta dom här sista dagarna. ;)

Glad Påsk!!

Av lostinme - 22 mars 2013 15:49

Yes, nu var det gjort!


Ringde vårdcentralen för att höra om dom fått "brevet" från min läkare på Huddinge, dom fick det tydligen redan igår och har skickat ut ett...brev till mig haha

Tydligen så har dom drop in för sprutor varje dag 8 - 16 så det var bara för mig att skutta iväg!


Var en Indier som tog emot mig, frågade om han gett den förr? Han skratta bara och sa att han jobbat i 20 år...

Tror inte riktigt att han fattade så mycket av det jag sa eftersom han svarade på mina frågor med nånting helt annat.

Försökte iaf förtydliga att det skulle gå sakta...

Men jag märkte aldrig att han stack mig vilket är skönt och det tog kanske...2 min för honom att spruta in all vätska, antar att det är lite mitt emellan bra och dåligt? Eller har jag fel?

Kändes lite som att det flöt ut vatten i hela rumpan ner i benet, hoppas FAN att han spruta in det rätt!

Tog honom i hand och stapla hemåt, börja spänna lite i rumpan på väg upp för en backe haha

Men nu ligger jag i sängen och tänker inte göra många knop =)


Är lite halv sjuk...eller känner mig krasslig men efter helgen så tänkter jag (om jag är helt frisk) börja träna VARJE dag, skriver det mest för att peppa mig själv att faktiskt göra det haha

Frugan fick fotta mig efter duschen innan jag drog iväg förut, ska bli så jävla spännande att se hur man förändras, vad som förändras...


Idag är första dagen på resten av mitt liv!

Av lostinme - 20 mars 2013 16:01

Hade tid på Endokrinkliniken idag...och nu har jag mitt T.

Tydligen så har jag nån "sjukdom" som gör att jag har högre testosteronhalt i kroppen än biologiska kvinnor.
Kanske färför både min utredare och nu min endokrin läkare tror att jag självmedicinerar...
Men annars så såg allt bra ut!

Läkaren frågade hur jag såg på det hela och jag sa att pga att jag har en dotter på 2 veckor så vill jac undvika gel eftersom man har henne så mycket nära kontakt hela tiden.
Så jag sa att jag ville ha sprutor ist och han sa typ... Japp, men då fixar vi det!
Haha helt sjukt, jag visste juh att jag var berättigad till medicinering men tänkte att man kanske skulle genomgå massa prov och test och ja jag vet inte vad?
Kändes bara så enkelt...

Kommer bli kallad till en skelett undersökning då det finns dålig forskning på hur nebido påvärkar skelettet. Detta pga att man behöver östrogen för att bibehålla ett starkt skelett, bio män har också östrogen i kroppen så det är inte konstigt!

Hämtade ut Nebido på Apoteket direkt men eftersom min läkare tydligen ska skicka ett brev (vem gör sånt 2013?) till min lokala vårdcentral så kommer det troligtvis dröja tills nästa vecka innan ja får sprutan i min skjärt!
Men jag längtar med längtan...

Det är nu det händer!!!

Av lostinme - 14 mars 2013 14:13

Japp, då var första besöket hos Logopeden kirrat och klart!

Kan säga att man är lite snurrig som nybliven pappa...
Åkte till Logopeden redan igår, tog en stund innan jag fattade att jag var en hel dag för tidig haha

Men idag var det min tur. Var lite nervös eftersom jag inte riktigt visste vad som väntade mig.
Hon var helt störtskön! Använde mitt rätta namn, rätt pronom och kalla mig pappa...nått jag aldrig kommet bli trött på!

Fick fylla i lite papper som vi gick igenom, hur jag kände för min röst.
Om jag kunde passera, om jag anstränger den, om jag undviker att använda den sociallt m.m

Sen fick ja gå in i studion och spela in när jag läser en kort berättelse och upprepa typ "rim" ? Kändes helt OK men sen skulle vi spela in mitt röstomfång.
Skulle säga "Aaa" i olika lägen så att man kunde få ihop rn bild på dator.
Kan säga att vi skratta ganska mycket när vi spela in men tillslut fick vi ihop det.

Om alla läkare är så trevliga som henne skulle jag aldrig vara nervös haha

Efter mitt besök på Endokrinkliniken nästa vecka så ska jag höra av mig då dom ska kalla mig för att mäta mig efter 3 månader på T.

Här kommer en bild på min röst:

Av lostinme - 8 mars 2013 16:24

Nu är hon här, vårt smaragd!
Aldrig varit lyckligare!

Av lostinme - 6 mars 2013 11:41

Hela familjen vet...
Närmaste vännerna vet...
En på jobbet vet...

Och inte ett ont ord utom bara kärlek!
(Förutom mamma då men hon är ju min manma också)

Känns omtumlande men skönt att dom i min närmaste närhet vet allt och att dom faktiskt stödjer mig.
Fina vänner finns det inte så många så jag känner mig helt varm inombords!

Ska kontakta personalavdelningen för att se vad dom kan göra för att hjälpa mig med allt på jobbet.
Det finns en mtf på en annan enhet så dom borde ha lite erfarenhet.

Jag vet dock inte om jag vill komma ut på min nuvarande arbetsplats när det är så kort tid kvar tills jag slutar...
Det är mest muslimer på jobbet, att jag är gift med en tjej är redan en synd enligt dom och om jag kommer ut som ftm så vet jag inte va dom kommer säga...
På mitt pass så har jag bra personal och det är inte dom jag är mest orolig för heller utom övriga pass!

Mycket tankeverksamhet i huvudet just nu, mycket som ska redas ut och kommas på...

Av lostinme - 5 mars 2013 16:05

Idag damp det ner TRE remisser i brevlåda, helt sjukt!

Logopedkliniken på Karolinska nästa vecka...
Endokrinkliniken på Karolinska om två veckor...
Plastikkirurgiska mottagningen i Solna om tre veckor...

Jävlar i min lilla låda vad snabbt det gick!
Var inte riktigt beredd på det...
Nu brinner det lite i knutarna för att komma ut på jobbet och för folk som inte vet!

Känns lite jobbigt! Känns inte heller som att jag vill ha den rollen på jobbet som jag har idag under den här perioden...önskar att jag bara var en robot på golvet istället för chef just nu!

Meeeen bara att bita i sura äpplet och dra av plåstret snabbt för att se skadan antar jag!

Hur har ni gjort på jobbet? Nån som har en bra komma ut på arbetsplatsen historia att dela med sig?

Vill ha mitt körkort NU så jag kan söka efter namnbyte!!

Nerverna pirrat med skräck och förtjusning! :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards