Direktlänk till inlägg 14 november 2012

ENID och psykologen...

Av lostinme - 14 november 2012 12:34

Då var det dags för utredningsmöte igen...frugan sa igår kväll att "du är ju alltid där"
Man kan verkligen se saker på olika sätt, själv tycker jag att jag är där för sällan!


Men idag var det iaf möte med Psykologen A.


Vi gick igenom testen jag fick ta sist, eller vi hann egentligen bara gå igenom den ena men drog igenom det andra lite snabbt och drog över tiden.


Jag är iaf inte psykisk sjuk, lider av depression eller något annat, skönt!


Men jag borde byta jobb enligt psykologen haha... hon sa "jag jobbar inte på arbetsförmedlingen men just nu önskar jag det"


Jaha, ja själv så har man väl funderat en hel del på det med.


Efter min föräldraledighet så vill jag ha ett "vanligt" jobb, eftersom jag idag är chef så är telefonen alltid på och det är mycket övertid och för mycket tid går åt till just jobbet.


Så när jag ska ut i arbetslivet igen så vill jag gå ner i karriärs trappan, skiter i om jag får mindre pengar i lönekuvertet för jag jobba för att leva och inte leva för att jobba...lite så som det är just nu.


Min familj ska ha min fulla uppmärksamhet när jag stänger dörren på jobbet, vill helst gå ner till 75% sen, iaf dom första åren.


MEN mötet i sig var mycket snack som vanligt, ett mycket trevligt möte som vanligt (även fast jag stör mig på psykologens olika tikss)


Hon gick igenom dom frågor som jag svarat något avvikande på, det var mest sömnproblem, muskelvärk, huvudvärk m.m som jag rakt av skyller på mitt jobb och att jag arbetar ständig natt och har svårt att få sömn samt tar på mig ganska mycket och alltid ger 110% på jobbet.


Sen så var det lite kroppsproblem och dom frågorna svaren var pga att jag var tvungen att åka in till akutgyn med mina smärtor.


Och sist men inte minst att jag har lite torgskräck eller vad man ska kalla det.


Jag försöker göra mig osynlig bland människor jag inte känner, pratar ogärna offentligt, tror att folk stirrar eller pratar om mig...


Allt det beror på att jag är den jag är och inte den jag borde vara, att jag har en kvinnas röst och inte en mans.


Om jag inte ser mig själv i spegeln så har jag en helt egen bild av hur jag ser ut och tror oftast att folk ser samma sak, och då passerar MEN om dom hör min röst så rasar allt.


Jag är väl medveten om detta och det är självklart något man går runt och tänker på, inte så mycket att göra just nu före T.


Vi drog som sagt över tiden med en kvart och kommer ses en gång till om ca. 3 veckor.


Hon sa att "vi bokar in den ganska snart för du ska ju gå vidare i din utredning nu".


Hon såg också att utredaren inte bokat in mig men sa att ja men vi ska ses allihopa snart...Såååå det verkar som att det händer saker bakom draperierna =)


Får se vad som händer, jag känner mig iaf glad och stark idag efter att ha haft ett möte!


Man mår alltid liiite bättre efteråt...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lostinme - 25 oktober 2013 21:25


Det är ju endå lönehelg så jag bjuder på en bild! Översta bilden är samma dag som jag fick åka hem. Mitten bilden är förra fredan på återvesöket. Understa bilden är från idag. På bara en vecka så ser det redan så jävla mycket bättre ut!! Vän...

Av lostinme - 25 oktober 2013 18:52

Yeees, då var det två veckor sen jag låg på operationsbordet i Solna!!   Tiden går fort och det känns skönt! Även fast det betyder närmare snö, kyla och jul stress så betyder det att bli återställd och kunna se mer resultat efter operationen =) ...

Av lostinme - 21 oktober 2013 13:30

I fredags, exakt en vecka efter operationen så hade jag tid för omläggning av såren. Eftersom jag inte riktigt kan röra på mig som vanligt så fick jag med mig hela familjen i bilen då frugan körde.   Hade tid kl. 11 så det blev en tidig morgon....

Av lostinme - 21 oktober 2013 13:25

Jag överlevde och lever.   Tillslut så kom en sjuksyster och hämtade mig, jag blir invisad till ett rum där jag fick vänta på min kirurg. När han kom fick jag strippa och han mätte och målade upp var snitten skulle sitta. Sen fick jag gå ut i...

Av lostinme - 11 oktober 2013 07:17

Så då sitter man i väntrummet aka. dagrummet på Avdelning E13, Rekonstruktiv plastikkirurgi, Karolinska Universitetssjukhuset!!! Det är med skräckblandad förtjusning som jag väntat på att dom ska ropa mitt namn... Hade tid hos logopeden igår oc...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards