Alla inlägg den 25 oktober 2013

Av lostinme - 25 oktober 2013 21:25

Det är ju endå lönehelg så jag bjuder på en bild!

Översta bilden är samma dag som jag fick åka hem.
Mitten bilden är förra fredan på återvesöket.
Understa bilden är från idag.

På bara en vecka så ser det redan så jävla mycket bättre ut!!
Vänster sida (mitt högra) är favorit! Det högra är det som ja kallar "lilla tutten" men den här snyggaste bröstvårtan...

Av lostinme - 25 oktober 2013 18:52

Yeees, då var det två veckor sen jag låg på operationsbordet i Solna!!


Tiden går fort och det känns skönt! Även fast det betyder närmare snö, kyla och jul stress så betyder det att bli återställd och kunna se mer resultat efter operationen =)


Eftersom det inte sitter någon plast över kompresserna och tejpen så har jag lagt om såren själv efter duschen.

Använder handsprit maniskt, torkar torrt med sånt pappers servetter man har till blöjbyten, tvättar rent med sårtvätts servetter och sen lufttorkar.

Sen har jag smörjt in såren med sårsalva och masserat lite lätt.

Bröstvårtorna har blödit lite vilket jag även sett på kompresserna när jag bytt dom...

Dom ser jävligt läskiga ut för att uttryka mig fint hehe


Tycker själv att det ser ut som att dom ska trilla av, på vissa ställen så har det läkt ihop med huden men på vissa ställen så är det som att man kan flika upp...om ni förstår hur jag menar?

Tycker att det var lite konstigt att dom tog bort stygnen efter bara en vecka då dom är otroligt utsatta.

Tycker dom borde ha stygn som släpper av sig själva på just bröstvårtan men antar att läkarna vet bäst?


jag har googlat och läst otroligt mycket om sår, sårbehandlig, ärr och hur man gör för att få mininal ärrbildning.

Det finns så mycket olika krämer och special grejer man skulle vilja köpa och göra men mycket är ap dyrt och säkert inte ens värt det.

Men nått som jag läst är att Aloe Vera kan göra underverk med sår så jag ska köpa en ren Aloe Vera gel som ja sen ska smörja och massera. Massera har jag också läst ska förhindra fula ärr.

Sen ska jag byta papperstejpen till Mepitac som är gjord av silicon då silicon ska var bättre för såret + att det "rör på sig" när man rör på sig. Den är ganska dyr men man kan använda samma ca. en vecka.

Sen försöker jag hitta nått bättre att ha över bröstvårtorna och har tittat på dom som gör Mepitac - Mölnlycke Health Care men inte riktigt bestämt mig för vad man ska välja än.

Ska se hur bröstvårtorna ser ut nästa gång jag ska lägga om dom, kanske ska boka en tid på sjukhuset så att nån som vet vad dom håller på med får titta på chabraket.


Annars så rullar livet på som vanligt, nu lyfter jag dottern ganska mycket.

Hur kul är det för en 7 månaders att bara ligga i sängen hela dagen?

Kan inte busa riktigt som vanligt men nästan och det verkar hon glad över i alla fall och det är det viktigaste.


Nu har fina frun höstlov och vi ska passa på att åka till min hemstad, hälsa på familjen och träffa lite kompisar.

Ska bli intressant och se hur min mamma uppför sig.

Har en del ansiktbehåring nu och boobsen är ett minne blott så det är inte nått hon kan ignorera längre...eller?

Hade inte berättat för henne att jag skulle operera mig då vi inte snackar så ofta utom operationen kom upp i ett mail om något helt annat.

Då skickade hon några snyftiga sms om att hon hade velat vara där för mig när jag var på sjukhuset och att hon älskade mig...

Upp till bevis säger jag!


Fick en kommentar att jag målaR upp en skräckbild av operatinen vilket är helt fel.

Ni som tyckte det måste läst inlägget ur er egen fantasi med era rädslor i tankarna...

Jag hade en grymt bra tid, det var bara små snärtiga sjuksköterskor som var dunder trevliga som jag skrattade mycket med, alla läkare uppe på operation var trevliga och skämtsamma och kändes proffsiga.

Jag blev servad i sängen och hela tiden frågan om allt var bra och att dom bara var ett knapptryck bort om det var nått...

Kan faktiskt inte klaga på nått, det som var jobbigt var att ha ett sånt kaffe sug men det löste sig med att jag fick två koppar direkt när det fanns kaffe haha

Jag hade inte smärtsamt ont efter operationen, jag kunde byta om till egna kläder, jag gick ur och i sängen själv, gick på toa själv tog mig från Sthlm ner till Småland själv med en tung sportväska helt själv dagen efter operationen.

Fan, det var som att ha en liten mini semester! Jag låg och käka Polly, glodde på Sons of Anarchy och chillade...var ganska gött faktiskt haha

Vill inte att nån ska vara rädd för det här, det är en av dom bästa saker som hänt i mitt liv!



Nu är det dags för fredagsmys!

Trevlg helg!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards