Direktlänk till inlägg 26 oktober 2012

Ärligt

Av lostinme - 26 oktober 2012 02:09

Då jag och frun är i startgropen på att skapa en helt egen familj så försöker vi att knappa in lite vuxenpoäng.

Jag täcknade en gravidförsäkring på henne och för lillen då man aldrig vet vad som kan hända.

Försäkringsbolaget ringde upp och fråga om vi ville ha ett hembesök. Taget.

Han var hemma hos oss i veckan och gick igenom allt.

Eftersom jag redan har en försäkring hos dom sedan jag föddes så känns det dumt att byta.

Nu får jag dock skämmas lite och erkänna att det är min mor som än idag betalar för försäkringen fast jag varit utflugen ur hemmet sen jag var 17....skäms!


Men nu utökade jag den, höjde upp lite och la till en livs försäkring så familjen får lite kompensation om jag skulle försvinna.

Även frun fick sig en försäkring, känns nästan obligatoriskt att man ska ha det...men inte alla som har.


Eftersom jag skulle plussa på min gamla barnförsäkring till en lite mer vuxenförsäkring så fick jag fylla i några dokument om att jag är frisk och ska fylla i allt dom skulle kunna se om dom plocka ut min jornal från sjukhuset.

Så då fyllde jag i ENID...gubben som var över blev varken förskräckt eller konstig när jag förklarade vad det var.

Känndes riktigt skönt faktist, jag snacka om det som att det var en hosta och inget annat och han tog det bra.

Han fråga inget speciellt heller. Om alla vore som honom så skulle livet vara lite lättare.


Då jag har inte "kommit ut" i det sociala livet utom till vissa vänner och viss familj så var det första gången jag tog upp det för någon som inte tillhör "min"  krets.

Har valt att vänta tills ja får min diagnos innan jag kommer ut för jobb m.m

Längtar efter att stänga mitt facebook konto även fast jag inte heter mitt riktiga namn där.

Få mitt namn ändrat på jobbet, i alla löesystem och personalfiler...

Men det är ju det där med namn, fasiken vad svårt!


Även fast jag alltid velat ha ett kill namn så har jag inget som rullar på tungan.

Det står ett namn i min frus förlovningsring men inget i vigselringen pga att jag inte känner samma sakn för det namnet längre fast jag trodde att det var det jag ville heta. Konstigt.

Har ett namn som en lätt avlägsen släkting heter som jag gillar och jag tycker att jag skulle passa som men har svårt att känna att det är ok för min mamma då det är på hennes sida.

Frågat min mamma vad jag skulle fått för namn om jag kommit ut med snopp men får inget svar.

Det namn jag har idag är så rotat i mig också, jag säger det säkert 500 ggr om dagen och har gjort det i hela mitt vuxna yrkesliv då jag arbetat mycket i telefon och gör det nu också.

Hur har tankegångarna gått för er? Visste ni på en gång?


Det här med namn är aktuellt för inte bara mig utom den lilla skrutt som ligger och chillar i fruns bullugn.

Vi har ett flicknamn men inget pojknamn, som att vi har svårt för just pojknamn...

På måndag ska vi på Ultraljud igen och kommer troligtvis få veta vad det blir för nått, själv vill jag ha en son men blir minst lika lycklig med en dotter.


I helgen så blir det renovering som vanligt på schemat så hoppas att minusgraderna håller sig borta!

OCh nästa vecka är det som sagt ultraljud med babe och ENID med kuratorn så fullt upp!

Baby · FTM · Livet
 
 
Ingen bild

Queerfisken

26 oktober 2012 13:08

"På måndag ska vi på Ultraljud igen och kommer troligtvis få veta vad det blir för nått, själv vill jag ha en son men blir minst lika lycklig med en dotter." << No offence, men ditt barns biologiska kön kommer inte med säkerhet att överrensstämma med dess mentala kön... ;) Själv ser jag det som att folk föder bäbisar, och sedan vad dessa bäbisar är rent könsmässigt, det får dem tala om själva, senare i livet. Och tills dess kan man bara gissa. ;)

lostinme

1 november 2012 12:18

Jag önskar inte mitt liv och det vi måste gå igenom till någon!

Jag önskar att mitt barn kommer trivas med den den är och vara stark och trygg i sig själv.

Vi var på ultraljud igår och det är troligtvis en flicka (svårt att avgöra så tidigt) och jag är överlycklig!!!
Vi kommer uppfostra och behandla våra barn likadant både om det är en tjej eller kille.

Äger bara könsneutrala kläder nu, visst nu kanske det blir att köpa lite söta små kjolar MEN om det var en pojke så skulle han få lika mycket rosa kläder som en tjej.
Det blir converse skor och gubbkeps och leopardmönstrat eller hello kitty eller rosa eller vad fan som hellst vad det än blir.

Barn ska få vara barn, vi kommer aldrig att tvinga den till något som den inte vill!

Ja visst vi ska få en bebis men om det är en tjej så kommer det att vara en tjej tills hon säger nånting annat. Det är så jag känner.

Själv önskar jag att det bara fanns två kön och att jag var född till endast ett!

 
Ingen bild

Anonym

28 oktober 2012 14:36

Men om det bara finns bäbisar och inga kön hur kan det då komma sig att det finns folk som vill "byta kön", allt med FTM och MTF är juh då nått som du inte stödjer Queerfisken??

 
Ingen bild

Elias

28 oktober 2012 17:27

Hej Lost ^^ när min syrra och hennes sambo skulle ha sitt andra barn hade de samma problem som du, så jag plockade helt enkelt fram kalendern och så satt vi och kollade alla namn i den och pratade om vilka vi gillade.

Mitt eget namn kom jag på själv, men för skojs skull var jag inne och kollade på könsneutrala namn också (vilket Elias räknas till fast det visste jag inte då) så är man förberedd på alla eventualiteter =)

lostinme

9 november 2012 19:54

Namn till bebisen har vi, iaf nu när det nästan är hundra att det blir en tjej men mitt namn är på nått sätt klurigare eftersom man är sjukt rotad i det man heter idag!
Har gjort en lista haha

 
Ingen bild

Queerfisken

30 oktober 2012 04:03

@Anonym: Eh, va? Du kanske ska läsa min kommentar igen...

Det jag sa, var att en persons kön inte bestäms av ens biologiska kön (kromosomer, könsorgan etc), utan utav hur de känner sig (könsidentiteten). M.a.o går det inte att säga att man fick ett flickebarn, bara för att barnet har vad som klassas som kvinnliga könsorgan etc.

För övrigt så finns det inga människor som "byter kön". Man är det kön man är på insidan hela tiden; det är bara kroppen man korrigerar så att den stämmer bättre överrens med sin könsidentitet.

 
Ingen bild

Queerfisken

30 oktober 2012 04:04

"bättre överrens med ens* könsidentitet" skulle det såklart stå.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lostinme - 25 oktober 2013 21:25


Det är ju endå lönehelg så jag bjuder på en bild! Översta bilden är samma dag som jag fick åka hem. Mitten bilden är förra fredan på återvesöket. Understa bilden är från idag. På bara en vecka så ser det redan så jävla mycket bättre ut!! Vän...

Av lostinme - 25 oktober 2013 18:52

Yeees, då var det två veckor sen jag låg på operationsbordet i Solna!!   Tiden går fort och det känns skönt! Även fast det betyder närmare snö, kyla och jul stress så betyder det att bli återställd och kunna se mer resultat efter operationen =) ...

Av lostinme - 21 oktober 2013 13:30

I fredags, exakt en vecka efter operationen så hade jag tid för omläggning av såren. Eftersom jag inte riktigt kan röra på mig som vanligt så fick jag med mig hela familjen i bilen då frugan körde.   Hade tid kl. 11 så det blev en tidig morgon....

Av lostinme - 21 oktober 2013 13:25

Jag överlevde och lever.   Tillslut så kom en sjuksyster och hämtade mig, jag blir invisad till ett rum där jag fick vänta på min kirurg. När han kom fick jag strippa och han mätte och målade upp var snitten skulle sitta. Sen fick jag gå ut i...

Av lostinme - 11 oktober 2013 07:17

Så då sitter man i väntrummet aka. dagrummet på Avdelning E13, Rekonstruktiv plastikkirurgi, Karolinska Universitetssjukhuset!!! Det är med skräckblandad förtjusning som jag väntat på att dom ska ropa mitt namn... Hade tid hos logopeden igår oc...

Ovido - Quiz & Flashcards