Direktlänk till inlägg 18 oktober 2012

Ofredad och jävligt peppad...

Av lostinme - 18 oktober 2012 04:45

...hur går det ihop kanske ni frågar er??

Jo men då kan vi kanske börja med "ofredad" historian.


Det hela började för många år sen då jag åkte in akut med ambulans pga svårta magsmärtor vilket tydligen var en cysta som spruckit på dom nedre reginerna.

För något år sedan så bvörjade det igen och jag har ett par gånger fått åka hem från jobbet eller stanna hemma från jobbet pga liknande smärtor. Men varje gång jag fått dom så har jag haft en energidryck i handen.

Räknade 1 + 1 och slutade med energidryck och drog ner på kaffet från 15 koppar till max 2 då jag trodde att det var magsår.


Och i måndags så kom smärtan tillbaka, utan energidryck och annat...fick sjuka mig från jobbet och på tisdag morgon ringde jag sjukstugan.

Dom bad mig åka in till akuten för att kontrollera vad det kan vara.

Sagt och gjort så var jag där, inte fullt till mods då jag anade vart dom skulle skicka mig...helt fel hade man inte heller då dom direkt skickade upp mig till gyn.

Fuck me!

Har endast varit på gyn en gång och då i samband med mitt ambulans åkande, var även ganska high på morfin så sov nästan igenom det hela.

Men nu var stunden inne...

Inte nog med att jag och gynologen var där så var även en läkarstudent och en sjuksköteska där....samtliga stående och glor och stoppar in saker i mig.

Fuck off!

Jag vet att även kvinnor som lever som kvinnor också har problem med hela kalaset men shit vad obekväm man kan känna sig!

För mig känns det bara...blä!? Lite som ett ofredande, ett sexuellt ofredande.

Man är så blottad och kan inte göra något för att stoppa det hela.

Jag stirrade på en punkt upp i taket dom timmarna som det känndes att jag låg där.

Men nu vet jag iaf vad den otroliga smärtan troligtvis beror på samt att jag troligtvis kommer att fortsätta få sån smärta iaf tills jag får operera bort skiten! Jag vill få bort den, den ska inte vara där!

Bara jag får spara några ägg och hålla tummarna för att min fru nån gång kanske ska få använda dom så vi kan skapa en lite mig, en liten jr.


Jag vet att det är viktigt att gå, har fått brev med kallelse för cellprov titt som tätt men den har hamnat i sopkorgen...har varit lite som dom i lyxfällan med sina inkasso brev.

Syns dom inte så finns dom inte.

Men nu är det gjort, var lika bra att få det gjort när jag ändå var tvungen att ligga där.

Det känns iaf bra. Så nu väntar jag bara på provsvaren.






Och "jävligt peppad" då?

Joooo....jag har två möten på Huddinge nu på morgonen.

Först ett med psykologen och strax efter ett med kuratorn.

Sjukt peppad, kul att ha två på samma dag också...


Så jag uppdaterar snaaaart om vad som sagts och gjorts på mötena.

Det ända jag vet är att jag och kuratorn ska ha vårt sista möte och gå igenom vad vi sagt och hennes slutliga ord om det hela.


Pepp! Pepp! Pepp!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lostinme - 25 oktober 2013 21:25


Det är ju endå lönehelg så jag bjuder på en bild! Översta bilden är samma dag som jag fick åka hem. Mitten bilden är förra fredan på återvesöket. Understa bilden är från idag. På bara en vecka så ser det redan så jävla mycket bättre ut!! Vän...

Av lostinme - 25 oktober 2013 18:52

Yeees, då var det två veckor sen jag låg på operationsbordet i Solna!!   Tiden går fort och det känns skönt! Även fast det betyder närmare snö, kyla och jul stress så betyder det att bli återställd och kunna se mer resultat efter operationen =) ...

Av lostinme - 21 oktober 2013 13:30

I fredags, exakt en vecka efter operationen så hade jag tid för omläggning av såren. Eftersom jag inte riktigt kan röra på mig som vanligt så fick jag med mig hela familjen i bilen då frugan körde.   Hade tid kl. 11 så det blev en tidig morgon....

Av lostinme - 21 oktober 2013 13:25

Jag överlevde och lever.   Tillslut så kom en sjuksyster och hämtade mig, jag blir invisad till ett rum där jag fick vänta på min kirurg. När han kom fick jag strippa och han mätte och målade upp var snitten skulle sitta. Sen fick jag gå ut i...

Av lostinme - 11 oktober 2013 07:17

Så då sitter man i väntrummet aka. dagrummet på Avdelning E13, Rekonstruktiv plastikkirurgi, Karolinska Universitetssjukhuset!!! Det är med skräckblandad förtjusning som jag väntat på att dom ska ropa mitt namn... Hade tid hos logopeden igår oc...

Ovido - Quiz & Flashcards