Direktlänk till inlägg 4 oktober 2012

Blixtmöte med Utredaren....

Av lostinme - 4 oktober 2012 11:32

Shiiiit va sämst man kan vara på att blogga då!

Har verkligen inte haft någon tid. Gått genom dörren 22:50 och kommer hem runt 11-12 tiden pga massa övertid på jobbet samt att man har en gravid fru som är trött och mår illa som jag försöker underlätta för hemma = inte mycket tid över. Ligger sjukt efter när det gäller sömn även fast det känns som jag bara ligger i sängen när jag är hemma.

Träningen är också helt bortglömd, vill men utan sömn så känns det som att man bara skulle bryta ner kroppen ist för att bygga upp så får hoppa den tills jag är i fas igen, surt!





Dagens möte på Huddinge gick...snabbt! Stod och snacka med receptionisten som var mycket pratglad först eftersom jag var så tidig. Hann sitta i väntrummet max 5 min innan han ropade in mig.

Han frågade samma som sist...om jag ångrat mig eller tvekar eller vill avbryta, att det kanske går för snabbt eller om jag upplever några problem. NEJ var allt jag kunde säga, tycker det går mer sakta än något annat.

Mötet var mest till för att han ville stämma av med mig hur jag tyckte att det gick och så...
Men han hade nått sort psykologiskt test för att se om jag var manodepressiv eller hade några andra psykiska störningar. Nix ingen sånt, jag klarade testet med toppbetyg tydligen. Tog kanske 5 min att gå igenom.
Vi skrattade mest och snackade lite allmänt om frågorna.

Mötet varade ca. 15 min totalt...eller kanske 20 eftersom han ropade in mig lite tidigare än vad tiden var.
MEN...men att jag återigen pajar min sömn samt betalade 200 kr och åkte enda ut till Huddinge för ett 20 minuters möte gjorde mig verkligen inget idag då min utredare sa saker som verkligen värmde.
Han sa att han tycker att jag passerar otroligt bra för någon som inte tagit hormoner och ifrågasatte om jag verkligen inte gick på hormoner...sjukt att en ifrågasättning kan göra en så lycklig!

Tycker själv inte att jag passerar så bra som han verkar tycka, och att tro att jag går på hormoner redan...sick!
I tonåren...runt 18-20 år så hade jag smalt ansikte, inte så mycket höfter och små fettisar på bröstkorgen och nu har jag blivit rund som en boll (enligt mig) med rikigt babyhull kinder och lite lätt dubbelhaka (enligt mig), svårgömda höfter samt kör två binders när jag är ute bland folk.

Så han har verkligen gjort min dag...min vecka, ja kommer leva länge på hans ord!




Klockan är snart 12, vet inte om man ska våga somna eller inte....ska upp och möta frun på stan vid 15-16 för att försöka söka nytt ID-kort.

Dels så har jag bytt till min frus efternamn och dels för att mitt kort gick ut i Maj...wooops. Börjar bli nekad att hämta ut paket och nästan nekad i receptionen på sjukhuset eftersom det är för gammalt!

Får inte heller övningsköra, vilket jag verkligen måste!
Knodden är som sagt planerad att ploppa ut Mars/April och då ska jag ha mitt körkort, måste ha mitt körkort och snart blir frugan så tjock så att hon själv kommer ha svårt att köra bil.

Då vi planerar att flytta ner till vårt hus till nästa sen sommar / höst så är det ganska mycket renovering som ska till för att bli klara. Då frun från och med nu inte får måla och helst inte ska lyfta så ligger nästan allt på mig, vilket satt lite stress i magen. Men det blir bra...




Lite update från mig!

Ska försöka uppdatera oftare, får använda tiden jag har när jag tar mig till och från jobbet fast då brukar jag läsa alla era bloggar som jag följer =)

 
 
Lee

Lee

6 oktober 2012 01:09

shit! fan vad nice det mötet lät. :) måste kännas awesome!
grattis! ;)

http://fulltimeman.blogspot.se

lostinme

6 oktober 2012 06:09

Jo min utredare är topp, han får allt att låta som en dans...måste bara vinna dom andras hjärtan så är jag snart i mål och kan få börja leva mitt liv =P

 
Ingen bild

Love

8 oktober 2012 07:25

vad skönt att höra att det går så bra för dig och att utredningen inte är för jobbig. Det låter som om du trots allt ansvar faktiskt mår bra och jag hoppas det fortsätter på det viset. Om jag inte sagt det innan så grattis till den blivande knodden!

lostinme

2 november 2012 04:41

Tack!
Ja men det känns bara som att man på nått sätt inte ska få må bra för att få diagnos om du förstår hur jag menar?
Jag älskar mitt liv även fast det är svårt att få vardagen att fungeraeftersom man inte får vara sig själv.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lostinme - 25 oktober 2013 21:25


Det är ju endå lönehelg så jag bjuder på en bild! Översta bilden är samma dag som jag fick åka hem. Mitten bilden är förra fredan på återvesöket. Understa bilden är från idag. På bara en vecka så ser det redan så jävla mycket bättre ut!! Vän...

Av lostinme - 25 oktober 2013 18:52

Yeees, då var det två veckor sen jag låg på operationsbordet i Solna!!   Tiden går fort och det känns skönt! Även fast det betyder närmare snö, kyla och jul stress så betyder det att bli återställd och kunna se mer resultat efter operationen =) ...

Av lostinme - 21 oktober 2013 13:30

I fredags, exakt en vecka efter operationen så hade jag tid för omläggning av såren. Eftersom jag inte riktigt kan röra på mig som vanligt så fick jag med mig hela familjen i bilen då frugan körde.   Hade tid kl. 11 så det blev en tidig morgon....

Av lostinme - 21 oktober 2013 13:25

Jag överlevde och lever.   Tillslut så kom en sjuksyster och hämtade mig, jag blir invisad till ett rum där jag fick vänta på min kirurg. När han kom fick jag strippa och han mätte och målade upp var snitten skulle sitta. Sen fick jag gå ut i...

Av lostinme - 11 oktober 2013 07:17

Så då sitter man i väntrummet aka. dagrummet på Avdelning E13, Rekonstruktiv plastikkirurgi, Karolinska Universitetssjukhuset!!! Det är med skräckblandad förtjusning som jag väntat på att dom ska ropa mitt namn... Hade tid hos logopeden igår oc...

Ovido - Quiz & Flashcards