Direktlänk till inlägg 31 augusti 2012

Kurator Nr.2

Av lostinme - 31 augusti 2012 01:23

Då har jag träffat kuratorn för andra gången.


Denna gång direkt efter jobbet så var skapligt grötig i huvudet eftersom jag vanligtvis brukar gå och lägga mig då.

Det var tydligen Tranny wednesday på Huddinge då det var jag ett ett gäng bredaxlade brudar med skägg i väntrummet.

STORT credd till ktm's, jääävligt svårt att få den manliga kroppen att bli kvinnlig! Ftm har det lite enklare iaf, finns många korta killar, killar med lite eller ingen hårväxt på kroppen, taniga, tjocka...you name it!

Men en brud med breda axlar, storlek 47 i skor, dunder stora händer, vadmuskler från helvetet och tydlig skäggväxt....it's tough!


Fick sitta i kanske 30-40 min eftersom jag var så tidig. Tog en tid som inte var exakt efter jobbet eftersom jag vet att jag ALLTID jobbar över men denna dag så var jag nog så inställt på mötet så jag lyckades gå i tid.

Fick leta upp min utredare pga att jag krossade min gamla telefon och på så sätt tappat bort min tid. Skönt att slippa ha den klumpen i magen att kanske missa ett möte. Men det är först i Oktober så jag ska nog komma ihåg det nu =)


Väl inne hos kuratorn så var det exakt samma snack igen. Vi gick igenom allt vi pratat om sist. Snackade lite mer om vart jag har mitt stöd och hur jag ser på framtiden.

Fick kläcka den stora nyheten att min fru väntar barn....i mars/april nästa år så kommer vi få en liten knodd.

Jag kommer bli pappa, helt sjuk men underbart! 

Mycket därför jag vill att allt ska rulla på snabbare! Vill vara "klar" när barnet ska börja på dagis. Slippa konstiga blickar och prat bakom ryggen. Vill kunna vara bara mig själv.


Nån FTM där ute som har barn men är inte biologisk förälder? Känns som att jag är den första, som att vara först på månen. Finns INGEN information någonstans?!

Idagsläget så står jag och min fru som ett samkönat gift par och jag kan därav adoptera barnet när donatorn avsäger sig föräldraskapet.

Men som FTM, hur gör man då? Jag kommer ju att byta personnummer och identitet...

Kommer jag inte bli godkänd som adoptivförälder? Så sjukt mycket frågor som det inte finns några svar för någonstans. Så snälla finns det någon där ute hör av dig!!


Vi kom i alla fall fram till att hon skulle sända mig vidare till psykologen nästa gång, det datumet ska komma på posten så nu är det bara att vänta igen.

Vi skulle dock ses en gång till när hon skrivit ihop vad vi pratat om och det datumet skulle också komma på posten.

Så nu vet jag inte alls när jag får komma tillbaka igen, vill ha datumen direkt så man har nått att "längta" till, räkna ner...


Vet inte hur jag känner efter mina möten med kuratorn, fick ingen riktig känsla av hur hon såg mig och vad hon tänker... Min utredare skickade mig vidare i kedjan för att han kännde att det var rätt men hon? Dont know...

Vi får se hur det går...


Nu är det snart helg, efterlängtad helg! Har varit en tuff vecka och jag har knappt sovit samt känner att jag igentligen är sjuk men har helt enkelt inte haft tid för det! Så denna helg har jag längtat efter!

Hem och sova lite efter jobbet sen bär det av till sommarstugan =)


Trevlig helg!

 
 
Love

Love

31 augusti 2012 04:52

Hej. Har precis börjat läsa din blogg och har inget rakt svar att ge, bara några spekulationer utifrån de olika situationerna jag läst/ hört om. Själv står jag som ftm med egna barn och kommer förmodligen ha problem med att få mitt nya personnr som jag får iframtiden kopplat till födelsebeviset eftersom det finns en pappa redan. Men i ditt fall kan jag tänka mig att du blir tvungen att adoptera då du egentligen inte har något blodsband med barnet hur gärna du än vill. Tyvärr tror jag det är där skon klämmer.. men kontakta någon som är mer politiskt insatt, tex från Kim's eller föreningen Benjamin eller kanske tom RFSL. Någon vet något, någonstanns. Det gäller bara att hitta svaren! Lycka till! Och grattis i förskott..

http://gendertender.bloggplatsen.se

 
Lee

Lee

1 september 2012 14:05

hej L!
jag har fått massor av svar och tyvärr säger alla samma sak.. :(
här är direktlänken till mitt inlägg och alla kommentarer som jag har fått av mina läsare.

http://fulltimeman.blogspot.se/2012/08/hjalp-honom.html

du kan svara mina läsare också, genom att klicka på Svaraknappen under det de har skrivet. :) fick ett mail ifrån en kille också, som hade kollat upp det med sin 'mentor' inom trans*. och han säger samma sak, du kan bara adoptera barnet. du kan inte stå som fader, eftersom du aldrig hinner få ditt manliga personnummer innan barnet föds. i princip vad alla andra säger också. men kopiera länken och läs gärna deras kommentarer. :)
lycka till!

http://fulltimeman.blogspot.se

lostinme

14 september 2012 21:22

Tider får helt enkelt visa hur det går men tack så otroligt mycket!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lostinme - 25 oktober 2013 21:25


Det är ju endå lönehelg så jag bjuder på en bild! Översta bilden är samma dag som jag fick åka hem. Mitten bilden är förra fredan på återvesöket. Understa bilden är från idag. På bara en vecka så ser det redan så jävla mycket bättre ut!! Vän...

Av lostinme - 25 oktober 2013 18:52

Yeees, då var det två veckor sen jag låg på operationsbordet i Solna!!   Tiden går fort och det känns skönt! Även fast det betyder närmare snö, kyla och jul stress så betyder det att bli återställd och kunna se mer resultat efter operationen =) ...

Av lostinme - 21 oktober 2013 13:30

I fredags, exakt en vecka efter operationen så hade jag tid för omläggning av såren. Eftersom jag inte riktigt kan röra på mig som vanligt så fick jag med mig hela familjen i bilen då frugan körde.   Hade tid kl. 11 så det blev en tidig morgon....

Av lostinme - 21 oktober 2013 13:25

Jag överlevde och lever.   Tillslut så kom en sjuksyster och hämtade mig, jag blir invisad till ett rum där jag fick vänta på min kirurg. När han kom fick jag strippa och han mätte och målade upp var snitten skulle sitta. Sen fick jag gå ut i...

Av lostinme - 11 oktober 2013 07:17

Så då sitter man i väntrummet aka. dagrummet på Avdelning E13, Rekonstruktiv plastikkirurgi, Karolinska Universitetssjukhuset!!! Det är med skräckblandad förtjusning som jag väntat på att dom ska ropa mitt namn... Hade tid hos logopeden igår oc...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards