Direktlänk till inlägg 1 augusti 2012

Utredningens början

Av lostinme - 1 augusti 2012 09:33

Ja jag har som sagt börjat utredningen....äntligen känns det som!
Har velat detta i såå många år och jag förstår inte varför jag aldrig fått tummen ur.
Att gå runt och må dåligt med så mycket avsky för sin egen röst och spegelbild....det är sjukt!


Har varit på två möten.
Första mötet var i början av Juni, var sjukt nervös innan men så peppad.
Utredaren hade ett utlänskt namn och jag hade suckat över det pga tidigare kontakter med läkarvården där dom knappt pratat eller förstått svenska. Men jag blev glatt överraskad när jag mötte honom, en ganska trevlig ung man. Han har ganska stirriga ögon dock vilket var lite jobbigt.
Vi pratade om mig och min bakrund samt mitt nuvarande liv i ca 1tim innan vi bokade in en ny tid.
Var ap nöjd efter och kände mig mer till freds med livet än vad jag gjort på länge...


Andra mötet var i början av Juli.
jag var dunder peppad och var i god tid, första gången gick jag vilse på sjukhuset och kännde mig stressad.
Den unga mannen möter mig och ler och ger mig en komplimang för min frisyr...helrakad. Jag ler tillbaka och ger honom en komlimang för han skägg...helskägg :)
;enna gång var det lite snabb upprepning av vad vi pratat om på förra mötet sen fick jag frågan om jag hade haft några tvivel efter förra mötet, what??
Nej nej jag är lyckligare än någonsin och längtar bara efter att få komma vidare till att få bli mig!
Efter att vi setts i kanske max 30min så sa han att kännde att han inte behövde träffa mig mer. Han ville skicka mig vidare till nästa steg i utredningen...Yes tänkte jag!
Sen sa han att han tror att det inte kommer ta ett helt år innan ja får börja med hormoner. Han tycker jag har kommit så långt med mig själv samt att jag redan lever mer som en man än som kvinna.
I hans ögon så var jag redan en man bara att jag behöver lite hjälp på vägen. Shiiit jag tror aldrig att ja kännt mig så nöjd som jag gjorde då! Han sa att det dock inte bara är han som bestämmer men tror inte att nån annan kommer tycka någonting annat.


Så just nu väntar jag bara på ett nytt datum, borde verkligen redan ha fått ett eftersom det gått nästan exakt en månad sen förra mötet. Enligt honom så skulle jag få komma efter en månad.
Ska ringa dom idag och se om jag kan få något svar på just den frågan...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lostinme - 25 oktober 2013 21:25


Det är ju endå lönehelg så jag bjuder på en bild! Översta bilden är samma dag som jag fick åka hem. Mitten bilden är förra fredan på återvesöket. Understa bilden är från idag. På bara en vecka så ser det redan så jävla mycket bättre ut!! Vän...

Av lostinme - 25 oktober 2013 18:52

Yeees, då var det två veckor sen jag låg på operationsbordet i Solna!!   Tiden går fort och det känns skönt! Även fast det betyder närmare snö, kyla och jul stress så betyder det att bli återställd och kunna se mer resultat efter operationen =) ...

Av lostinme - 21 oktober 2013 13:30

I fredags, exakt en vecka efter operationen så hade jag tid för omläggning av såren. Eftersom jag inte riktigt kan röra på mig som vanligt så fick jag med mig hela familjen i bilen då frugan körde.   Hade tid kl. 11 så det blev en tidig morgon....

Av lostinme - 21 oktober 2013 13:25

Jag överlevde och lever.   Tillslut så kom en sjuksyster och hämtade mig, jag blir invisad till ett rum där jag fick vänta på min kirurg. När han kom fick jag strippa och han mätte och målade upp var snitten skulle sitta. Sen fick jag gå ut i...

Av lostinme - 11 oktober 2013 07:17

Så då sitter man i väntrummet aka. dagrummet på Avdelning E13, Rekonstruktiv plastikkirurgi, Karolinska Universitetssjukhuset!!! Det är med skräckblandad förtjusning som jag väntat på att dom ska ropa mitt namn... Hade tid hos logopeden igår oc...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards